Hoger eindigen in de zoekresultaten van Google | Bureau voor Tekst





 06 1965 2658
  jeroen@bureauvoortekst.nl



Seo: de strijd om Google

Gevonden worden door Google; tekstschrijvers en communicatiebureaus hebben er de handen vol aan. E-commerce, handel drijven op internet, wordt alsmaar belangrijker voor bedrijven. Een goede internetstrategie lijkt daarom cruciaal. De website van een verkoper of dienstverlener moet gevonden worden via zoekmachines.

Het gaat om twee dingen. We moeten webpagina's tekstueel optimaliseren voor Google, en in mindere mate voor concurrent Bing. We verwerken daarom (door potenti le klanten gebruikte) zoektermen veelvuldig en strategisch in de metadatering en html-teksten van webpagina's. Als tweede moeten we zorgen voor websitepromotie. Dat kan onder andere door linkbuilding: het cre ren van een zo groot mogelijk aantal backlinks naar uw site.

Competitie

Een goede seo-strategie kan een onderneming aan klanten helpen. Toch is het belangrijk niet alleen de mogelijkheden, maar ook de onmogelijkheden van seo te begrijpen. Een hoge ranking in Google is niet te koop. We kunnen veel geld investeren in extra landingspagina's en meer 'volume' door aanvullende teksten, of voor nog meer geld een 'internetgoeroe' inhuren die ons zijn geheimen prijsgeeft. Het probleem is en blijft dat onze concurrenten eenzelfde seo-strategie kunnen volgen, al dan niet aanbevolen door diezelfde (dure) adviseur.

Seo is competitie. Het is net als de Eredivisie. Als Ajax, Feijenoord en PSV aan het begin van het seizoen allemaal een nieuwe trainer aanstellen die hun nieuwe werkgever het kampioenschap belooft, dan kunnen minstens twee van deze drie trainers hun belofte niet waarmaken. Er kan er maar een winnen, en zo is het ook in de zoekresultaten van Google.

Chef-kok Bennie

Is er dan niks mogelijk met seo? Jawel, maar we moeten ons er niet blind op staren. Extra landingspagina's kunnen door het gebruik van specifieke zoektermen vindbaar worden gemaakt voor een bepaald soort client le. Probeer het in ieder geval, je weet nooit wat het oplevert. Maar heel belangrijk: vergeet ook de traditionele pr-kanalen niet.

Neem DTG, het bureau dat niet alleen websites maakt, maar die bovendien online vindbaar maakt. Hoe vaak hebben we 'chef-kok Bennie' dat niet op radio en televisie horen vertellen? En waarom eigenlijk? DTG weet toch als geen ander hoe je wordt gevonden op internet? Waar zijn die dure televisiespotjes dan voor nodig?


Lees ook:

Gevonden door Google?

Bezoekers? U wilt klanten!

Wie zoekt er een 'schoenhersteller'?





Bordewijk, Bureau voor Tekst

Oude Varkenmarkt 5
2311 VN Leiden

06 19 65 26 58
jeroen@bureauvoortekst.nl

KvK Den Haag: 27356606

Copyright Bordewijk, Bureau voor Tekst 2004-2023